Als sociaal ontwerper en kwalitatief onderzoeker voel ik mij verantwoordelijk om waarde toe te voegen aan het leven van mensen en de maatschappij. Omdat deze waarde voor iedereen anders is, ga ik daarover het gesprek aan.

Ik bevind mij altijd dicht bij de doelgroep en haal hun zorgen, ervaringen, verhalen en wensen op. Ik zet hierbij creatieve en bewezen effectieve onderzoeksmethodieken in vanuit Design Thinking. Onderzoeksmiddelen worden op maat gemaakt en zijn altijd afgestemd op de context, vraag en doelgroep. De opgehaalde inzichten worden vertaald naar kansen en adviezen in inleefbare documenten. Zo krijgen organisaties en gemeenten inzicht in de belevingswereld, beweegredenen en behoeften van de doelgroep, en kunnen zij diensten en beleid ontwikkelen dat hierop aansluit.

Bij voorkeur gebeurt dit onderzoek in co-creatie zodat alle kennis en expertise uit de organisatie is geïntegreerd en aannames zijn meegenomen.

Opleveringen zijn vaak in de vorm van persona’s, klantreizen, adviesrapportages of rapportages voor nieuwe handelingsperspectieven. Hiermee heeft de organisatie concrete handvatten voor vervolgstappen. Daarnaast kunnen opleveringen ook een meer uitgewerkte vorm hebben zoals methoden, toolkits, een spel of product dat past binnen de (nieuwe) dienstverlening. Ideeën komen in co-creatie tot stand en worden altijd eerst laagdrempelig uitgetest in de praktijk om de werking ervan te onderzoeken.